Lasztirúgás - mi is ez?

Mire érdemes fogadni? Hogyan? Mennyit? Milyen kötésben? Mekkora a várható értéke a fogadásunknak? Mi a nyerő stratégia? Ilyen és hasonló kérdéseket próbálunk megválaszolni, néha komolyan, néha komolytalanul.

Aktuális olvasnivaló

Avagy foci, ahogy mi játszuk

2009.04.25. 20:09 Hopeful John Doe

Sportfogadás - Indulás

Címkék: vélemény tipp foci fogadás sportfogadás labdarúgás

Az utóbbi időkben elkezdtem komolyabban érdeklődni a sportfogadás irányába.

Azt gondolom az egész nem más, mint egy matematikai valószínűségszámítás, megfűszerezve a sokszor kiszámíthatlan emberi tényezővel.

Napjainkban már számtalan oldal szakosodik arra, hogy segítse a fogadni vágyókat, így mára az igazi feladat nem a szükséges információk begyűjtése, hanem a rendelkezésre álló információk közül való szelektálás.

Én először egy évvel ezelőtt kezdtem el rendszeresen sportfogadni, a foci EB alatt. Az eredményem nem lett rossz. Az EB végére közel megkilencszereztem a betett pénzem. Utána úgy döntöttem kicsit pihenek és nagyon sokáig nem foglalkoztam a dologgal megint.

Közel 2 hónappal ezelőtt elhatároztam, hogy kidolgozok egy matematikai modellt, amely hasznomraválhat a fogadásom során.

Elsődlegesen focimeccsekre fogadok, így az ezzel foglalkozó információ-forrásokra fókuszáltam. A szisztémám lényege az volt, hogy mindig a mérkőzés favoritjára fogadtam és az algoritmusom segítségével meghatároztam a tippem erősségét. Olyan faktorokat vettem számításba, mint a csapatok játékosainak értéke egymáshoz, valamint a teljes bajnoksághoz viszonyítva, valamint a tabellán elfoglalt helyezéseket, továbbá a hazai csapat hazai tabellán, illetve a vendég csapat vendég tabellán elfoglalt helyezésének viszonyát. Mindehhez hozzávettem, hogy a hazai csapat mindig előnyben ven, valamint, hogy a sérülések mindkét oldalon befolyásolhatják a mérkőzés kimenetelét. Ezen tényezőkhöz hozzávettem még a két csapat legutolsó négy meccsen szerzett pontjainak egymáshoz viszonyított arányát. A végső mutatót pedig természetesen beszoroztam az esemény bekövetkeztekor járó nyerémény-szorzóval.

A rendszernél azonban nem számoltam azzal, hogy az igazán jó sorzókat kínáló meccsek sok esetben dél-amerikai, illetve harmad- vagy negyedosztályú európai meccsek, amikről az információszerzés jóval nehezebb.

Egy elképesztően nagy bukta után úgy döntöttem, hogy elhagyom az általam (illetve egy barátom segítségével) kifejlesztett modellt és visszatérek a hagyományos módszeremhez.

A fogadási szisztémám lényege tömören a következő:

Alapvetően a papírforma nyertesekre fogadok, feltéve, hogy a szorzójuk megfelelően magas.

Csak az európai első osztályú meccsekre fogadok, hiszen ezekkel lehet a legjobb információkra fogadni. Ezeken belül is főleg a következőkre: angol, német, francia, olasz, spanyol, holland, magyar

A fogadásoknál figyelek a csapatban lévő sérültekre, a csapatok formájára, illetve a tabellán elfoglalt helyezésükre.

A meccsekre egyforma összeget teszek fel. Ez az összeg ideális esetben 3-5%-a a teljes rendelkezésre álló összegnek.

Három fajta fogadást kötök:

1. A biztos csapatra fogadok egyéni fogadásban, feltéve, hogy legalább 2.0 körüli a szorzója.

2. Kombinációt kötök, úgy, ha mindkét meccs nagyon biztosnak tűnik és az együttes szorzójuk legalább 2.0

3. Kombinációt kötök, úgy, hogy egy meglepetésre (ez többnyire két nagyon jó formában lévő csapatnál a vendéget jelenti) és egy nagyon biztosra.

 

Remélhetőleg hosszú távon sikeres lesz a szisztémám és remélhetőleg sokan kísérik figyelemmel a dolgok alakulását.

Mindenféle visszajelzést, véleményt, ötletet szívesen látok. Akár itt a kommentek között, akár egy személyes e-mail formájában (nagyzozo64@freemail.hu)!

Hamarosan jelentkezem a mai tippekkel!
 


 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lasztirugas.blog.hu/api/trackback/id/tr661086212

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása